klik di sini , terima kasih

PEMINAT SETIA!

Tuesday 17 May 2011

SEMUA LELAKI ADE KEINGINAN KAWEN LEBIH DARI 1 !

tadi aku terbace blog benashaari .. dalam blog die menceritakan pasal "lelaki memang suke nak kawen lebih dr 1 !".. kalau korg nak bace klik sini .. aku bukan nak bercanggah pendapat atau x setuju dengan pendapat die tu ..aku setuju dengan ape yg die cerita kan.. thanx ben ashaari coz sudi bercerita pada kami ..

da name lelaki...kompem lawan die perempuan ! right..??so...kalau korg x caye la an..! try korg tanye mane mane laki yg da berkawen di luar sane tu..tak pon pada laki korg tu..(tp tgok mood laki korg tu sebelom tanye..kalau leh tanye dalam soalan yg menunjukan korg berlawak...ok..!!!! )

pasti mejoriti akan beri jawapan "mesti la nak"..ini name nye lumrah lelaki...tp bg pendapat aku berbeza sikit dengan pendapat ben  ashaari nie..

lelaki yg berkeinginan kawen lebih dr 1 hendak la mempunyai ciri-ciri seperti berikut :

1- beragama ( berpegang pada al-Quran dan hadis )
2- berharta/mampu (dr nafkah zahir dan batin )
3- sihat tubuh badan (masih kuat mencari rezeki )
4- bertanggungjawap/adil ( untuk bahagi masa untuk bersama isteri isteri )
5- tidak pilih kasih (menyayangi setiap isteri )
6- tidak giler (waras dr segi fikiran )

haaaa ... ciri ciri nie la yg perlu ade pada setiap laki yg inginkan isteri lebih dari 1...tak salah kalau korg laki laki nie nak isteri satu...dua...tiga...atau empat...boleh!!!!sape kate tak boleh..islam pon tak melarang laki nak kawen lagi satu...tp, harus lah ade ciri ciri yg aku kongsi kan tu... insyallah hidup korg akan di berkati...

terima kasih......

No comments: