klik di sini , terima kasih

PEMINAT SETIA!

Thursday 16 June 2011

KL GANGSTER - watak JAI (ADI PUTRA) [review]



kenapa aku pilih watak jai ? da la jahat ? keras kepala .. hati batu .. haha .. yang pastinye aku minat pada watak jai nie yang dilakonkan oleh adi putra .. "MEEEMMMEYYYY laaa.."


cool babe die bawak watak nie .. stylo abiss ..ranggi wa cakap sama lu olang .. 



serba sedikit mengenai "jai" dalam film kl gangster :

    jai adalah adik kepada malek (aaron aziz)..jai mempunyai ciri dan perwatakan yang jauh berbeza berbanding malek yang telah kembali ke pangkal jalan .. 

semasa malek di penjara jai telah join kumpulan gangster yang di ketuai oleh "dragon" .. die yang banyak membantu dragon menguasai beberapa kawasan sekitar KL.. sehingga telah dapat kuasai salah satu kawasan "shark" ..


tetapi jai tidak berpuas hati dengan bayaran yang dragon beri pada nye dan budak2 nya sekali sehingga satu hari jai telah songlap itu wang dragon senyap senyap .. 


sehingga satu hari shark menyuruh budak budak nya cari jai untuk jadi kan jai balaci dia untuk tewas kan dragon kerana atas bantuan jai saja yang boleh tewas kan dragon dan budak budak nya .. shark mengaburi mate dan hati jai dengan duit .. die sanggup bayar lebih asal jai join group die ..


jai ape lagi..dengar bayaran lebih terus setia.. "musuh shark musuh aku.."-salah satu skrip jai..

 

sanggup bermusuh dengan abg sendiri asalkan dapat idup mewah ..tu la sikap jai yang buta hati .. jai juga tidak pernah jenguk ibu nye setelah join kumpulan gangster nie.. tujuan die hanye untuk menjadi "abg besar"..

diakhir cerita jai tewas dalam pergaduhan dan die berjaya melarikan diri .. malek di penjarakan semula .. dragon berjaya menjadi gangster besar tetapi hanye sekejap sahaja ..

" meeeemeeiiiiii laa...."

2 comments:

Cik Puan Kocik said...

wah...mubie ni cam best jew

faizal chicharito said...

mmg best pon.. da g tgok? kalau lom p tgok sebelom cite nie basi..hehehe