klik di sini , terima kasih

PEMINAT SETIA!

Friday 17 June 2011

KL GANGSTER - watak fadil (ZIZAN RAJALAWAK) [review]


sebelom nie wa cite serba sedikit watak jai .. ari nie nak cite lak watak "abg long dil" kite nie dalam film arahan Syamsul Yusof iaitu kl gangster..

abg long dil (zizan rajalawak)nie tak berapa banyak sangat kemunculan die dalam film nie .. tapi, setiap kali di muncul kompem sape tengok gelak guling guling .. hahhaa.. kelakar abis dengan telatah die ..


serba sedikit watak fadil dalam cite nie :

    fadil nie adalah kawan rapat kepada malek.. memang karib la orang kate .. bile malek keluar dari penjara fadil la yang pick up die di depan pintu penjara tu .. 

fadil bawak malek balik kerumah die .. tinggal di rumah fadil nie.. fadil nie jugak la yang jenguk jenguk kan keluarga malek selama malek berada di penjara.. 


fadil nie perwatakan die cakap besar konon ranggi.. gangster..pailang.. tapi die kire fengecut juga maa.. hahaha..die lebih pada kelakar saje ..

satu malam kereta fadil telah di letup kan.. time tu die tol tol meratap + kelakar .. tapi, lepas tu die mempunyai kereta baru yang disewa rm50 sehari..


walau pon fadil nie x berapa nak gangster sangat.. tapi, die mempunyai sikap prihatin dan bertanggungjawap untuk menjaga keluarga malek ..

satu babak yang sedih fadil telah mengorbankan diri die semata mate untuk menyelamatkan mak malek dari kekejaman shark..fadil telah di tikam dan meninggal semasa di hospital...


*** ape ape pon.. zizan berjaya membawak watak fadil yang penuh dengan gelak ketawa di panggung.. syabas!!!!!

dan jangan lupe saksikan zizan di maharaja lawak anstro... yeahhh!!!!

No comments: