klik di sini , terima kasih

PEMINAT SETIA!

Tuesday 17 May 2011

SELAMAT HARI GURU....!!!!!!

Mungkin kebanyakan di antara korang sekarang nie da lame meninggal kan zaman persekolahan....kan..?kalau imbas da tenung tenung balik masa zaman sekolah korang...mesti korang mempunyai guru yg paling korang minat/suke/respect/bangga/pilihan dan banyak lagi laa...ade jugak guru yang paling korang benci/tak suke/menyampah/meluat...betul tak..?

tak yah la kate takde..sebab aku sendiri pon macam tu jugak...
asal cikgu perempuan yg cantik/lemah lembut/seksi....perghhhh!!!!!bukan main suke..sekali pon x penah ponteng sekolah/kelas tiap kali ade mate pelajaran yg beliau ajar....ade pulak tu kalau time loceng menandakan waktu rehat atau balik ade gak yg amik kesempatan nak tolong cikgu tu angkat buku teks la...buku tulis laaa...

contoh :

kkrrriiiinnnnngggggg.....!!!!!!!!! (tamat sesi persekolahan)

pelajar : "cikgu...nak saya tolong angkat dan bawak buku nie sampai ke bilik guru.."
cikgu lawa : "hye mat...x penah penah cikgu tengok kamu rajin...."
pelajar : "alaaa...cikgu...saya kesian tgok cikgu nak angkat buku buku nie semua..."

perghhhhh!!!! ayat...pijak semut pon tak mati laaa pepatah melayu kate....tapi....haaaa...ape pulak riaksi pelajar dengan cikgu yg takde daya tarikan (kurang lawa)???

contoh :

kkrrriiiinnnnngggggg.....!!!!!!!!! (tamat sesi persekolahan)

cikgu garang : "mat..sini kejap...!"
pelajar : "ye cikgu...ade ape nie..??"
cikgu : "tolong cikgu angkat buku buku nie hantar ke bilik guru atas meja saya...??"
pelajar : "ohhh!!!!tidak cikgu..driver saya sudah sampai..die baru BBM saya jgn lambat sangat sebab depan sekolah jem teruk akibat driver saya halang jalan...."
cikgu : @#$%^&!!!!!!!

ish...ish...ishhhhh..!!!!sempat nak melawak lak tu....

tp yg aku nak kongsi kan sebenarnye ialah.........
cantik mane pon cikgu tu....buruk mane pon cikgu tu....baek mane pon cikgu tu....garang mane pon cikgu tu....mereka semua ibarat satu landasan yg membawa kite ke depan agar kite menjadi seorang yg berguna dan berjaya di masa akan datang....tak ade cikgu yang akan merosakan pelajar pelajar mereka...semua cikgu nak lihat anak didik mereka menjadi orang yg berguna yg boleh mengganti untuk memantapkan negara...

jadi mari lah kite sama sama mengucap kan jutaan terima kasih kepada semua guru di MALAYSIA....

"SELAMAT HARI GURU"

-jasa mu ku kenang......-



*** kalau korang ade cerita pasal guru korang mari la berkongsi bersama sama di sini....

2 comments:

semutsengal said...

selamat hari guru untuk cikgu cantik...kahkahkah !

faizal chicharito said...

nie mesti salah sorg yg same gak perangai nie